sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

Kevät !

 
 


Urheilullinen peuris: golffia, laskettelua ja ratsastusta samaan aikaan

Kevät on vihdoin saapunut Peuramaalle! Kenttä on sulana ja kaikki ratsastukset ulkona- ihan huippua! Odotan niin innolla, että saan luvan alkaa laittaa painoa jalustimille ja hyppäämään, sen verran houkuttelevalta näyttää esterata kentällä...

Kuntoutus on alkanut tehoamaan polveen, tuntuu jo vähän paremmalta. Pystyn jo välillä könkkäilemään ilman tukeakin!

Viikko on hurahtanut ohi tosi nopeasti, oon ollut tallilla aika hiljaisiin aikoihin, enkä ole saanut ketään ottamaan kuvia valmennuksista. Höh. Molemmat hevoset on olleet ihanan energisiä ulkona ratsastaessa. Tekee niiin hyvää päästä ulos!

Viime keväänä opin aika ison asian, minkä halusin teille jakaa. Olin ensimmäisellä koulutunnilla ulkona kevään alussa ja Leevi oli niiiin villinä. Ilopukkeja laukassa ja ravissa energiaa vaikka muille jakaa. Mulla meinas mennä hermot, halusinhan ratsastaa "kunnon koulua" suu viivana ja keskittyneenä. Minna sitten sanoi, että mitä jos yrittäisit käyttää ton hevosen energian hyödyksesi? Älä koita vetää sitä pois turhautuneena , vaan käytä sitä hyväksi treenissä.

Muutin mun asenteen kokonaan. Alkuverkkasin laukassa nauraen Leevin ilopukeille ja itse treenissä tehtiin paljon laukkatyöskentelyä ja tempon muutoksia. Keskilaukat tuli ajatuksen voimalla, ei tarvinnut edes käyttää pohjetta. Annoin hevosen nauttia keväästä ja ulkona menemisestä ja kummasti auttoi oma asenteenmuutos tekemiseen. Tätä koitan muistaa joka kevät aina ulos siirryttäessä. Miettikää nyt - pimeessä maneesissa koko talvi ja sitten pääsee isoille ulkokentille ! Ylimääräisen energian voi käyttää hyödyksi  positiivisessa mielessä:)



Isi, minä ja Leevi


Tyytyväisenä ratsastuksen jälkeen :)
 
Äiti tulee huomenna katsomaan mun valmennuksia illalla, toivottavasti saan videomatskua!
 
Energistä kevättä! -Renja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti